slide show

ajajaj

Kunde inte låta bli att blogga. Jag vill ju verkligen hålla bloggen i liv. Då jag hade en hel hög med läsare när jag var aktiv med den. Nu är ni nere på typ 20 om dagen (max). 

Så nu ska ni få läsa om va vi gjort nu på em/kvällen. Efter vi ätit mat skulle vi ut på en liten promenad tillsammans.  Men blev inte så. MÄRTA kröp ner för trappen och pappa gick ovanför henne och jag kommer i dörröppningen med Iris i famnen. Säger till Patrik art han ska/Måste Gå bakom henne. 
Han hinner säga till Märta att gå ordentligt och inte stoja.  Men hon tappar fästet och jag ser det framför mig hur hon ramlar ner för halva trappen, drar huvudet i elementet för att sedan slå sig igen med bakhuvudet först i cementgolvet, för att sedan avsluta med att vara avsvimmad och okontaktbar.  
Men Patrik fick tag i henne, men hans tag orsakade att hon drog överkäken i trappsteget och bet sig själv i överläppen.
självklart vart hon gööör ledsen och när vi kom upp till ljuset sprutade blodet på henne! 
Fick torkat bort efter att jag fått lite panik eller blivit för uppstressad av situationen. Blött upp papper och torkar ur munnen enaning eller så gott det gick. Det kom ju lika mycket igen på så kort stund. 
Ringde 1177, men 36 min kö står jag inte i. Inte förens jag vet hur det ser ut. Då hade jag ej sett var blodet kom ifrån. 
När jag väl fick lokaliserat såret så vart jag lite lugnare = inga tänder skadade som jag såg. Trodde detta först, då det var så mycket blod samlat i underkäken (konstigt eller hur? Ibland blir jag föt stressad o vill va så effektiv som möjligt så det bara blir fel på alla vis, både i handling och i tanke). 

Men hon lugnade sig fort. Fick napp och såg på barnprogram och när det väl slutat blöda då såg jag att det gått igenom men ej något större jack. Inte så dom syr det, eller limmar.  
Så vi tog oss en SKRIKANDE dusch istället för att bli rena skräcken och från blodet.  

Så i natt ska vilding sova hos mamma! 
Inget snack om saken. 

bild dagen på morgonkvisten. 
Mammas vilde!!! 

Vi sa det att i Märtas dödsannons kommer det stå liknande "omkom blått 98år i en tragisk klätterträds/tagläggnings/ridolycka olycka". Om det fortsätter så här så...

Passerade olyckor för Märta: 
- ramla ner från sängen
- ramla i trappen och bet sig i läppen
- ramla och bet sig ett djupt jack i tungan 
- ramlar ner från tripp trapp- stolen
- slår huvud i elementet (enda gamla element vi har på bottenplan) 
- slår huvudet i maskiner 
- mm mm mm mm



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback